måndag 22 juni 2009

Kraftmätning

Nu har midsommaren passerat och nu går vi åter mot mörkare tider, innan vi vet ordet av står Tomten i farstun och påstår att det är "God Jul"...

Därför känns det tryggt att det i god tid innan dess är dags att fundera på det där med elen... De har hört av sig och meddelat att avtalet börjar lida mot sitt slut... Jag tillhör tråkmånsarna som vägrat att shoppa runt efter billigaste elen, utan har troget hållit fast vid Vattenfall. Förmodligen kommer det bli likadant nu. Men visst tycker jag att det vore klädsamt om Vattenfall kunde uppmärksamma mig som trogen kund. Till och med "Wok-panne-TV-leverantören" ringer ju och fjäskar och talar om att då jag är trogen kund...

Läser på SvD att det är fler och fler som aktivt väljer och att bytena ökar. Framförallt tror jag att det är miljömedvetenheten som har ökat och att fler väljer något som de uppfattar som miljövänligt. Ingen har väl undgått den "kraftmätning" som pågått de senaste åren, när det gäller miljö och etik på elmarknaden.

För egen del blir det nog även i fortsättningen Vattenfall, men med miljöknorr. Kanske slår jag till och betalar lite extra för vindel, lite ansvar vill man ju ändå vara med och bidra med.

P.S. Pappa hade lagt in sill, midsommaren var räddad D.S.

Inga kommentarer: