tisdag 23 juni 2009

Fnysskapande

Jag såg på TV i går hur G. Persson gav kommande ordföranden för EU några faktiskt ganska blygsamma och goda råd. Dröm om min förvåning när Herr Reinfeldt mycket ampert avfärdar allt och dessutom undslipper sig kommentaren att det här är "min stund i världspolitiken"...

Kalla mig gärna enfaldig, men var det inte för bara några månader sedan "Sveriges ordförandeskap" och viktigt med "borgfred", jada, jada, jada...

Men nu vet vi! Herr R behöver inga goda råd, inget stöd från någon annan, nu är det hans tur i världspolitiken. För egen del tror jag att detta beteende gör att både en och annan fnyser ännu mer över maktfullkomliga politiker som uppenbarligen inte lyssnar på någon annan än sig själva.

Jag hoppas att det trots ovanstående uttalande blir en bra ordförandeperiod för Sverige, inte bara en chans för Herr R att dansa med de stora elefanterna...

Inga kommentarer: